Marketing & Media: časopis moderních informací

V minulém článku jsem slíbila, že vám budu průběžně představovat zajímavé  časopisy, které nakupujeme do čítárny a zároveň si dovolím nabídnout vám malou „ochutnávku“ z jejich obsahu. Dnes bych vám ráda přestavila prví z nich, Marketing & Media, který vychází jako týdeník vydavatelství Economia, a.s.

MAM, jak se časopis zkráceně také nazývá, si všímá nových nastupujících trendů marketingových strategií a postupů uvádění nových marketingových produktů na trh. To lze ilustrovat např. na článku“ Mladou generaci odkojímena kávě, věří řetězce“ (MAM, 2018, ročník XIX, číslo 10, str. 8-9), ve kterém si můžete přečíst, jak velké i menší kavárenské řetězce, usilují o získání nových zákazníků. Například různorodým využitím sociálních sítí, účastí na festivalech, či spojováním kaváren s prodejem spotřebního zboží.

Dalším oborem zájmu MAM jsou různé metriky, které umožní zjistit účinnost marketingové strategie na cílovou skupinu lidí měřitelným způsobem. Výsledky metrik jsou zpracovány do grafů a naleznete je v rubrice DATA.

Samozřejmě se časopis zajímá i o dění v oblasti strategií online prodejů, i třeba hodnocením voleb, ať parlamentních či prezidentských. V souvislosti s nimi hodnotí především sílu mediálních kampaní. Dále vám časopis představí plno firem, zabývajících se dílčími marketingovými činnostmi. Například pro vaši kampaň vyrobí hudební podbarvení, přičemž s autorskými právy použitých nahrávek se vypořádají sami za vás, jak se můžete dočíst v článku: “ Slyšte univerzální hlas a nakupujte“( MAM, 2018, vol. XIX, č. 3-4, str. 8-9).  Představovány jsou také různé marketingové novinky, jako otevírání nových pop-upových studií a prodejen a mnoho dalšího.

A ještě si dovolím zmínit příklad představení nového marketingového produktu, jenž bude nejspíše nabývat čím dál více na popularitě, dočtete se o něm v článku: „ Marketing, který nepadá do koše“(MAM. vol. XIX, č.5, str.20). Jedná se o digitální vstupenku na akci, která nahradí vstupenku papírovou.

A pokud se při čtení o samém marketingu potřebujete trochu rozptýlit a pobavit, nalistujte si rubriku Hodnocení reklamy, nejlepší a nejhorší, bývá umístěna v každém čísle kolem předposlední strany časopisu. Protože špatné hodnocení budí zvědavost, vsadím se, že budete na tu nejhorší reklamu koukat déle, než na tu nejlepší. Spiklenecky podotýkám, že účel reklamy tak splnila (časopis vychází nákladem 6300 výtisků. Informace pochází z Wikipedie: https://cs.wikipedia.org/wiki/Marketing_%26_Media -20.3.2018)

Myslím, že je docela dobrodružné časopisem zalistovat a vytáhnout z něj užitečné informace, třeba pro semestrální práci, nebo jen tak, například pro budoucí podnikání. Mějte se pěkně, na další setkání nad časopisy z naší čítárny se těším zase příště.

 

 

Napište komentář